یوشا

دست نوشته ها و تجربیات شخصی

یوشا

دست نوشته ها و تجربیات شخصی

شهید دکتر مصطفی چمران: می گویند تقوا از تخصص لازمتر است، آنرا می پذیرم، اما می گویم آنکس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست!

طبقه بندی موضوعی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

Cyanogen

۹۴/۰۲/۰۱

 

گوشی که درحال حاضر ازش استفاده می کنم، مدل S111 Spreadtrum ماله شرکت Kenxinda هستش... (چینیه!)

نزدیک به یک ساله که ازش استفاده می کنم و براش برنامه می نویسم.

خب خود گوشی نسخه اندرویدشو زده 4.0.0 ولی من خیلی وقت پیش مشکوک شدم که این گوشی اندرویدش 4 نیست، بلکه 3 یا 2 هه

دیروز که داشتم داخلش فایلگردی می کردم و برنامه های فابریکیشو decompile می کردم متوجه یه سوتی شدم:

فایل browser.java داخل برنامه Browser.apk در مسیر system/app/

public String getUserAgentString()
{
...

    localStringBuffer.append("Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 2.3.5; zh-cn; KENXINDA-KXD-");

...

    localStringBuffer.append("/1.0 Android/2.3.5 Release/03.01.2013 Browser/AppleWebKit533.1 Build/MocorDroid2.3.5) AppleWebKit/533.1 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/533.1");

همینطور که میبینید داخل useragent مرورگر، سیستم عامل رو زده Android 2.3.5! یعنی نسخه واقعیه این گوشی! این همون سوتیه که شرکت Kenxinda داده. lol

 

حالا بگذریم، بعدش شروع کردم به گشتن تو اینترنت دنبال راهی که این برنامه رو بدون root کردن گوشی جایگزینش کنم. (یا اینکه بهینه سازی و دوباره کامپایلش کنم). که به یه Browser داخل پکیج های Cyanogen برخوردم:

سیستم عامل Cyanogen شاخه ای از پروژه Android هستش که خیلی هم بهتر از خود اندروید داره توسعه داده میشه!

Cyanogen منبع باز هستش اونم به معنای واقعی! شما می تونید نسخه مدل گوشیتونو رو دانلود کنید، تغییرش بدید، کامپایل کنید و نصبش کنید. برعکس پروژه Android که فقط کامپایل میشه و برای امثال ما هم غیرقابل استفادست، چون خامه به اصطلاح.

Cyanogen همه نوع توسعه دهنده و contributer ای رو قبول می کنه، opensource و رایگان هستش و با آغوشی باز از هر change/improvment ای استقبال می کنه. برعکس Google که فقط حرفشو میزنه.

دقیقاً مثل اندروید، core ش با C و ++C نوشته شده، UI ش با Java و پکیج منجرش هم APK هستش.

اگر کاربر عادی هستید و مدل گوشیتون در Cyanogen لیست شده پیشنهاد می کنم حتماً نصبش کنید و پادشاهی کنید! اگرم توسعه دهنده هستید و پیشنهادات/ایده هایی برای سورس اندروید دارید، بفرستیدش به Cyanogen که بررسی و اعمالش کنن.

 

اینم بگم که اگر فکر می کنید می تونید با ایده ها و تغییراتتون به توسعه خود Android کمک کنید سخت در اشتباهید. چون برای Android زیاد مهم نیست و اصلاً اهمیتی نمیدن، چون تیم Android بشدت مشغولند...!

 

http://cyanogenmod.org

http://wiki.cyanogenmod.org

https://github.com/CyanogenMod

۹۴/۰۲/۰۱
یوشا آل ایوب

Cyanogen

Kenxinda

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">