یوشا

دست نوشته ها و تجربیات شخصی

یوشا

دست نوشته ها و تجربیات شخصی

شهید دکتر مصطفی چمران: می گویند تقوا از تخصص لازمتر است، آنرا می پذیرم، اما می گویم آنکس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست!

طبقه بندی موضوعی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

مقایسه پرفورمنس(startup, rendering, event handling):

Windows
FLTK > wxWidgets > GTK > Qt

Linux
FLTK > GTK > (wxWidgets / Qt)

نکته: در اینجا منظور از GTK نسخه GTKmm هستش که wrapper/مخصوص  ++C  هستش.
نکته 2: عناصر کتابخانه  wxWidgets صددرصد native هستن. اما عناصر کتابخانه FLTK و Qt و GTK فقط "شبیه" به native هستن. که برای این شبیه سازی از CSS و API های theming سیستم استفاده می کنن.


این توضیحات رو هم در نظر بگیرید:
- کتابخانه FLTK از نظر استایل بهترین گزینه برای لینوکس با محیط EDE هستش. از نظر فضای دیسک، بسیار کم حجم هستش. پرفورمنس بالاتری نسبت به بقیه کتابخانه ها داره. استفاده ازش آسون هست. از بعضی دیگر زبانهای برنامه نویسی هم پشتیبانی میکنه. در ویندوز برروی WinAPI، در لینوکس برروی X Window و در مک بر روی Quartz سوار هست. FLTK بعضی از widget های مدرن مثل Treeview رو نداره. بعضی از widget ها حالت RTL (راست به چپ) رو ندارن.

 

- کتابخانه wxWidgets از نظر استایل بهترین گزینه برای ویندوز و مک و لینوکس هستش. از نظر فضای دیسک، حجیم هستش. یادگیری و استفاده ازش کمی سخته. UI designer هم داره. از خیلی زبانهای برنامه نویسی پشتیبانی میکنه. در لینوکس بر روی کتابخانه GTK قرار داره و در پشت پرده از API های GTK استفاده میکنه. wxWidgets فقط کتابخانه GUI نیست، یک فریم ورک محسوب میشه.

 

- کتابخانه GTK از نظر استایل بهترین گزینه برای لینوکس با محیط Cinnamon, GNOME, XFCE یا Mate هستش. یادگیری و استفاده ازش آسونه. UI designer هم داره. از خیلی زبانهای برنامه نویسی پشتیبانی میکنه.

 

- کتابخانه Qt از نظر استایل بهترین گزینه برای لینوکس با محیط KDE, TDE یا LXQt هستش. از نظر فضای دیسک، حجیم هستش. یادگیری و استفاده ازش بواسطه Qt Creator آسونه. UI designer هم داره. از خیلی زبانهای برنامه نویسی پشتیبانی میکنه. امکانات غیر استاندارد هم داره(meta-object). طیف گسترده تری از platform ها رو در بر گرفته. Qt فقط کتابخانه GUI نیست، یک فریم ورک هستش.  برای پروژه های غیر opensource باید مجوز داشته باشید. از مدل برنامه نویسی reactive پشتیبانی می کنه. (به کمک شتابدهنده گرافیکی میشه بار سنگین رندر رو از روی پردازنده برداشت، بنابراین باعث افزایش پرفورمنس میشه)

نظرات (۷)

سلام مجدد. یوشا اگر ممکنه این نوشته هایی که درباره مفاهیم "تفکر برنامه نویسی و الگوریتمی"، داری مینویسی و گفتی فعلا چرک نویس هستند رو چندتا و یکی کن و منتشرشون کن.
از اونجایی که یه بلاگر معمولا بد قول هست برای انتشار مطالبی که قولشون رو میده... نگرانم که آخر هم این مطالب منتشر نشن. همشون رو بزن سر هم لیست وار مثل سری مطالب "نکات و اصول..." ات منتشرشون کن.
دوست داشتم من هم از مطالبت استفاده کنم ولی از حدود یک سالی که بلاگت رو دنبال میکنم تقریبا هیچکدوم از مطالب جدیدت در حد سواد من نبودند.

یکم برای ماها که با لاراول و توهم برنامه نویسی اومدیم جلو بعد برگشتیم php رو عمیق تر یادگرفتیم و............... هم بنویس.
ببخشید اسپم دادم. ممنون که وقت میزاری میخونی :)
۰۲ تیر ۹۸ ، ۱۸:۴۸ هادی بهربگی
لینوکسیاش میفهمن موضوع چیه
چه خوب. ایول :)
سلام. داداش یوشا یه چیزی بنویس ما هم بفهمیم.
اینا چیه آخه، مریخی نوشتی؟ توی این متنت فقط یه کلمه css رو میدونم چیه :))
اونم باز جمله ای که توش css اومده بود رو نفهمیدم.

یکم از معماری ها بنویس، تحلیل فریمورک ها، تفکر برنامه نویسی و اینجور تجاربت رو بنویس... از مفهوم و عمق برنامه نویسی، اما ساده بنویس! لطفا... که ما هم بفهمیم.

الان دارم از این بقل سایتت آخرین مطالب رو یه نگاه میندازم اصلا هیچی توشون نمیفهمم! ده تا پست اونوری(فنیdeep) مینویسید یکی هم تجربی-مفهومی بنویسید.
ببخشید سرتون رو درد آوردم :)  میدونم هیچ اهمییتی هم به نظر نمیدید :)))))
پاسخ:
سلام

باشه حتماً
چندتا دارم مینویسم، اما فعلاً چرک نویس هستن
بزودی منتشرش می کنم
۱۳ فروردين ۹۸ ، ۰۹:۴۵ فاروق کریمی زاده
خب نظر من بعد از دوتا اسپم هستش
جالب بود  اما اگر توی یک جدول می‌بود بهتر میشد.
۱۲ فروردين ۹۸ ، ۱۹:۳۷ فرهاد حسن پور
با این اوصاف اگه پرفورمنس مد نظرمون باشه باید از FLTK استفاده کنیم.
۱۲ فروردين ۹۸ ، ۱۴:۱۶ مجله اینترنتی چفچفک سایت تفریحی چفچفک
من متوجه نشدم راستش شرمنده..


کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">